Tadımlık Çikolata Aşkı





Daha önce ben bu tarifi kelepçeli kalıpta yapmıştım. Bu sefer tadımlık olarak yaptım ve bu sunum çok beğenildi. Bu sebeple tarifi tekrar yayınlıyorum. Bu tarifin en güzel yanı, evde kalan kek parçalarının değerlendirilmesi oluyor. Önceden kalan kek parçalarını deepfreeze de muhafaza ediyorum. Bu tarifi yapmak istediğim zaman hemen çıkarıp kullanıyorum. Eğer bekleyen kekiniz yoksa, hazır buton keklerden kullanabilirsiniz. Ben paketli ürünleri tercih etmiyorum. Eğer kekinizi kendiniz yapmak isterseniz size çok pratik bir kek tarifi vereceğim. Siz kekinizi fırına atıp ortalığı toparlayana dek zaten kekiniz pişmiş olacaktır. Gelelim kekin tarifine :)

Malzemeler
1 yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya 
1 su bardağı süt
1/3 su bardağı sıvıyağ
1 adet portakal kabuğu rendesi (opsiyonel)

Hazırlanışı
Şeker ve yumurta çırpılır. Tüm malzemeler ilave edilir. Karıştırılır. Dikdörtgen veya kare herhangi bir tepsiye yağlı kağıt serilir.Üzerine dökülür.Önceden ısıtılmış 180C de 12-15dk pişirilir. Kürdan testi yapılır.Soğumaya bırakılır.




Gelelim Çikolata Aşkı' nın tarifine;





Malzemeler

Kek parçaları
2 yemek kaşığı reçel
1.5 yemek kaşığı hindistan cevizi
1/2 poşet krem şanti
1 çay bardağı süt


Kreması İçin

1 kutu krema
100 gr bitter çikolata
80 gr beyaz çikolata
1-2 damla gıda boyası(pembe)

Üzeri için
Kakao



Hazırlanışı
Kek parçaları rondodan geçirilir.1/2 paket krem şanti ile 1 çay bardağı süt çırpılır.Kek kırıntılarının üzerine reçel, hindistan cevizi, çırpılmış krem şanti ilave edilir. Yoğurulur. Yoğurulan kek hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp herhangi bir yuvarlak kurabiye kalıbının içine koyulup elle bastırılır. Yanlara doğru yükseltilerek ortasının oyuk olması sağlanır.

1 kutu krema mikserle çırpılır. 2 katına çıkana kadar (Fazla çırparsanız krema kesilir. Sonuç iyi olmayabilir.). Krema ikiye ayrılır. Benmaride beyaz çikolata ve bitter çikolata ayrı ayrı eritilir. Eriyen ve soğuyan beyaz çikolata ayrılmış olan kremanın birine ilave edilir.Mikserle çırpılır.Üzerine bir damla pembe gıda boyası damlatılır. Kremanın diğer yarısına da eritilen bitter çikolata ilave edilip karıştırılır.Sıkma torbasına koyulan krema hazırlanan kek çanaklarının içine sıkılır.Üzerine kakao serpilerek servise alınır.Tadıyla tuzuyla sihirliparmaklarr.


Yorumlar

  1. Elinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar tek kelimeyle harika olmuşlar sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Tam benlikmiş.Ellerinize sağlık.Görüntü muhteşem.

    YanıtlaSil
  3. Eline saglik canim kekleri bende degerlendirmeyi seviyorum eline güzel gönlüne sağlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kek degerlendirmek icin birebir boylelikle israf etmemis oluyoruz

      Sil
  4. Nefiss gorunuyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Nefiss gorunuyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. çok güzel..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım çok şık olmuşlar sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Gece gece çok fena oldum. Çok hoş bir görüntü. Ellerine sağlık canım. :) <3

    YanıtlaSil
  9. Baylıyorum bu kalan parçaların değerlendirildiği tariflere... Ellerinize sağlık....

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  10. çok güzellerrrrrrrr deniyeceğim.blogunuza daha önceden girmişim hatta tarif defterime adını yazmışım böyle bi bloğu sonradan nasıl unuttum anlamadım.neyse bundan sonra daha sık ziyaret edeceğim.Feyz aldım yaptıklarınızdan. Ellerinize sağlık.Bende beklerim. www.mutfakhazinem.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder