Biber Kavurması


Biber kavurmasını yaparken dilediğiniz kadar biber kullanabilirsiniz. Ölçü vermiyorum bu nedenle.

Malzemeler

Sivri biber
Közlenmiş kırmızı biber
2-3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Yoğurt

Hazırlanışı


Biberler yıkanır.
İstenilen büyüklükte doğranır.
Tencereye sıvıyağ ve dövülmüş sarımsak alınır.
Sarımsakların kokusu çıkana kadar kavrulur.
Üzerine sivri biberler ilave edilir.
Ara sıra karıştırarak biberlerin pişmesi sağlanır.
Tencerenin kapağı kapatılmaz. ( Kapatılırsa, biberler sulanır.)
Biberler pişince kırmızı közlenmiş biberler istenilen büyüklükte doğranır.
Sivri biberlerin üzerine ilave edilir.
Tuz atılır.
1-2 kere daha karıştırılır.
Üzerine 1 yemek kaşığı sirke ilave edilir.
Şöyle bir karıştırılıp ocaktan alınır.
Arzu edilirse böyle de servise alınır.


Ben bu sefer değişiklik yaptım, :)
  • Yoğurdu güzelce çırptım. 
  • Servis kasesinin içine aldım.
  • Üzerine kavurduğum biberleri koydum.

Bu şekilde de servis edebilirsiniz. :)
Eğer bu şekilde yapacaksanız, servis zamanına yakın yoğurdun üzerine biberleri almanız daha iyi olur.Yoksa biberler suyunu yoğurdun üzerine bırakır ve kötü görüntü oluşur. :)

























Çay soframda neler mi vardı?

Mercimekli Ezme
Mahlepli Simit
Yapraklı Pasta
Kahve Çekirdeği Kurabiyesi
Büzgülü Börek
Yoğurtlu Buğday Salatası

Yorumlar

  1. Nefis.Bayılırım, gecenin şu saatinde buram buram kokusu geldi :)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık.. Çok güzel renkler. çok güzel lezzetler. İyikide yoğurtlu ..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder