Kıvrım Tatlısı(Oklavadan Çekme)


Bu tarifimi cafemis ve gelibolu17 için yaptım,Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum
                            
Malzemeler
250 gr tereyağı
1 paket baklavalık yufka(Bimden alınmış)
1 kase çekilmiş ceviz içi

Şerbet için
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
İnce bir dilim limon

Not:Bu ölçüler,yuvarlak borcam tepsiye göre verilmiş ölçülerdir.

Hazırlanışı:
Eritilmiş tereyağı,yufkaya sürülür.Ceviz içi üzerine serpilir.Oklavaya sarılır.Büzdürülerek çekilir.Tepsiye dizilir.Tepsi dolana kadar bu işleme devam edilir.Kalan tereyağ üzerine dökülür.200Cde üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.Bu sırada,şeker su ve limon kaynatılarak şerbet kıvamına geldiğinde ocaktan alınır.
Şerbet ılık iken,sıcak baklavanın üzerine dökülür.Tadıyla tuzuyla sihirliparmaklarr

Ramazan tatları.Vol I

Yorumlar

  1. süper görünüyor ellerine sağlık,yufka 1 katmı olacak birkaç kat mı??sarılacak oklavaya

    YanıtlaSil
  2. sağol arkadaşım , tek kat olacak yufka ayrıca oklava kalın gelirse 10 numara örgü şişi kullanabilirsin :))

    YanıtlaSil
  3. çok severim bu tatlıyı biz bu tatlıya büzme baklava deriz ellerine sağlık sevgiler hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  4. gerçekten çok güzel bir tatlı,ramazandada iyi gidiyor.. sevgiler hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  5. Ellerin dert görmesin,çıtır çıtır gel ye diyor sanki,teşekkür ederim beni etkinlikte yalnız bırakmadığın için,sen ve o güzel ziyaretçilerin ramazan boyunca davetlimsiniz,rica etsem tarifin başına "Bu tarifimi cafemis ve gelibolu17 için yaptım,Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum" şeklinde bir not düşebilir misin,linkler http://cafemis.com ve http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ olacak,aynı anda bir kaç yerde birden yayına girecek tarifin,etkinlik formatı gereği yazıp haber verirsen bugün hemen yayına alalım,hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim,söylediğiniz gibi yaptım.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım hayırlı ramazanlarınız olsun :) ben biraz geç kalıyorum tarfileri yayınlamakta,evimd emukabele okuttuğum için sabahtan :) şimdi yayınladım bu güzel tatlınızı,ellerinize sağlık teşekkür ederim,her zaman beklerim,sevgiler,selamlar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder