Zeytinyağlı Nohutlu Ispanak Sarma

                   

               


Malzemeler
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 kg büyük ıspanak yaprağı
Yeteri kadar su
1 çay bardağı kabartılmış ince bulgur
1 su bardağı tahin
1/2 kahve fincanı zeytinyağı
2 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çay kaşığı toz kimyon
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz
Pulbiber
Karabiber
Servis için 
Limon
  

Yapılışı
Haşlanmış nohutların kabuklarını soyup ikiye ayırın.Bulgurun üzerine çıkacak kadar kaynar su ekleyin ağzını kapatın ve suyunu çekene kadar bekletin.Ispanağı iyice yıkadıktan sonra önce kaynar suya sonrada buzlu suya batırıp çıkarın.Suyunun süzülmesi için süzgeçte bekletin.Nohut,bulgur ve tahini bir kapta karıştırın.Tavaya aldığınız zeytinyağında dolmalık fıstığı hafif pembeleşinceye kadar kavurun.Ocağın altını kapatın ve içine pulbiberi ilave edip bu karışımıda nohutlu harca ekleyin.Daha sonra kıyılmış sarımsak,toz şeker ve tuz ile birlikte nohutlu harcın içine katıp tüm malzemeyi karıştırın.Ispanak yağrağını küçük bir fincanın içine serin ve iç harçtan koyup kenarlarını üzerine kapatın.Fincanı ters çevirip çıkarın ve limon dilimlerinin üzerinde servis yapın.Tadıyla tuzuyla sihirliparmaklarr.































Yorumlar

  1. ilk defa görüyorum .çok hoş sunumu.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Emel'cim merhaba sanırım sayfanda virüs var çok zor açılıyor bu yüzden ziyaret edemiyorum şablonunu değiştir istersen.Ellerine sağlık
    sarmalar süper bende beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım bir şeyler yaptım ama :) Teşekkürler ilgin için :))
      Sevgiler..

      Sil
  3. OOOO çok şık bir sunum olmuş
    Tam da meze.
    Bayıldım
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Emelciğim hiç yemedim ve duymadım ama çok güzel bir lezzet olduğunu düşünüyorum Belki inanmayacaksın bende geçenlerde marolla böyle bir şey yapmayı düşünmüştüm ama hayata geçiremedim daha doğrusu istediğim marolu bulamadım hepsi donmuşlardı.Canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bende denemeyi düşündüm,fakat kısmet olmadı en kısa zamanda deneyip yayınlayacağım belki tariflerimiz aynıdır :)) Yorumun için çok teşekkürler :))
      sevgiler..

      Sil
  5. nefis olmus ellerine saglik canim
    :-)))

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Malzemeleri okudum tadı ağzıma geldi.Çok güzel olduğuna eminim.Sunum da harika olmuş.Ellerinize sağlık arkadaşım :))

    YanıtlaSil
  7. Çok ilginç ve çok güzel bir tarif hiç duymadığım ama sunumu çok hoşuma gitti tadını da merak ettim. Şimdi yayınlıyorum. Çok teşekkürler ellerine ve emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder