Kış Hazırlıkları - Kışlık Domates - Acılı Sos

Kışlık Domates;



Geçen yıl sevgili gelinimiz ve annesi kışlık domatesler hazırlamışlardı. Allah hepimize sağlıkla tüketmeyi nasip etsin. Bizlere gelinimizin annesinin hazırladığı domatesleri tüketmek nasip oldu fakat Selma Teyzeye yemek nasip olmadı. Onu hazin bir trafik kazasında kaybettik. Allah rahmet eylesin. Bende bu yıl ondan öğrendiğimiz şekilde kışlık domateslerimizi hazırladım. Şimdi gelelim tarifine;
ben 30 kg sivri domateslerden yaptım. Öncelikle domatesleri yıkadım. Tepelerini aldım ve ortadan ikiye kesip robota attım ve çektim. Tencereye aldım. 2 saat kadar kaynattım. Kaynar kaynar kavanozlara doldurdum. Kapağını kapattım ( yeni kapak olacak) ve hemen ters çevirdim. Bu arada ocağın altını tencerede ki domatesler bitene kadar kapatmıyoruz. Kavanozlar soğuyana dek ters bir şekilde bekletilir. Soğuduktan sonra karanlık ve serinlik bir yerde muhafaza edilir. Ağzı açıldıktan sonra buzdolabında saklanır.


Acılı Sos ;


Malzemeler :
2 kg domates
1 kg kırmızı yağ biberi
1/2 kg cin biberi
tuz 
zeytinyağ

Hazırlanışı :
Domates, kırmızı yağ biberi ve cin biber robottan geçirilir. Tuzu ilave edilir. Bu şekilde kavanozlara doldurulur. Üzerine zeytinyağı gezdirilir. Kavanozun kapağı kapatılıp derin dondurucuya atılır. Kışın lazım olduğunda çıkartılır. Özellikle kısır ve salatalarda sos olarak kullanılır. ( Tüm malzemeler çiğ olarak hazırlanır.)

Not : Kavanozlar çok fazla doldurulmaz basınçtan patlamasın diye.





Yorumlar

  1. hep duyuyorum özeniyorum ama tembellikten hiç yapamıyorum gerçi nasıl yapıldığınıda şimdi öğrendim ama:)belki bu sene yaparım çok sağlıklı faydalı birşey:)ellerine sağlık emel ablacım. tam zamanında aklıma getirdiğin için ayrıca teşekkürler.öpüyorum çok.Z.

    YanıtlaSil
  2. Kavanozlar derin dondurucuda patlamıyor mu acaba? Ben de yapmak istiyorum da özellikle o sostan. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kavanozlari cok fazla doldurmazsaniz basinc yapmaz boylece patlamaz :))) rahatlikla deneyebilirsiniz :) bu sekilde senelerdir yapiyorum ve sorun yasamadimm:)

    YanıtlaSil
  4. Tesekkur ederimm zisancim :)) saglik acisindan gercekten cok iyi ve kisin kullanmak cok pratik oluyor :)) bi an once denemelisinn!:))

    YanıtlaSil
  5. 50 kilo domatesde evde beni bekliyor 2 gündür. bir fırsat bulup ilgilenemedimki ... kaybınız için çok üzüldüm başınız saolsun. ne güzel bir şekilde anmışsınız ama...afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim size de kolay gelsin :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder